ورزش و اهمیت آن

اشتراک گذاری مطالب علمی و اموزشی در اختیار کابران

ورزش و اهمیت آن

ورزش فعالیت فیزیکی یا غیر فیزیکی است که می تواند برای تناسب اندام، تفریح، رقابت یا سلامت جسم و روح انجام شود. ورزش فواید زیادی دارد که عبارتند از:

افزایش ظرفیت تنفسی و دفع سموم: ورزش باعث بهبود عملکرد دستگاه تنفس و خون رسانی به اندام ها می شود و کمک می کند تا مواد زائد و سموم بدن دفع شوند.

افزایش گردش خون: ورزش باعث تقویت عضلات قلب و افزایش حجم خون می شود و به جریان خون در رگ ها کمک می کند. این امر موجب کاهش فشار خون، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و بهبود تغذیه بافت ها.

https://soale2.ir/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%af/

افزایش یادگیری و خلاقیت:ورزش باعث افزایش ترشح هورمون های مغزی مانند سروتونین، دوپامین و نوراپینفرین می شود که به افزایش حافظه، تمرکز، تصمیم گیری و حل مسئله کمک می کنند. ورزش همچنین باعث افزایش سلول های عصبی جدید در قسمت های مغز مربوط به یادگیری و خلاقیت می شود.

افزایش اعتماد به نفس و خودپسندی: ورزش باعث بهبود ظاهر بدن، قدرت و توانایی های جسمانی، رضایت از خود و احساس کارآمدی می شود که به افزایش اعتماد به نفس و خودپسندی منجر می شود. ورزش همچنین باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می شود که به بهبود خلق و خو کمک می کند.

افزایش رابطه های اجتماعی: ورزش باعث افزایش تولید هورمون اکسی توسین می شود که به تقویت رابطه های اجتماعی، همدلی، همکاری کمک می کند.

بهبود تفکر و شناخت : ورزش باعث افزایش خون رسانی به مغز، تولید سلول های عصبی جدید، ارتباطات سیناپسی و عوامل رشد مغزی می شود که همه این عوامل می توانند به بهبود تفکر، یادگیری، حافظه و قضاوت کمک کنند. ورزش همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهد.

کاهش استرس، اضطراب و افسردگی : ورزش باعث تولید هورمون های خوشحالی مانند اندورفین، سروتونین و دوپامین می شود که همه این هورمون ها می توانند به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک کنند. ورزش همچنین می تواند به افزایش اعتماد به نفس، خودپسندی و خلق و خو منجر شود.

بهبود خواب : ورزش باعث افزایش دمای بدن، کاهش استرس، تقویت سلامت قلب و ریه می شود.

https://repairtvtabriz.ir/%d8%ad%d9%82%d8%a7%db%8c%d9%82-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.