نکاتی در مورد رژیم غذایی وگان

اشتراک گذاری مطالب علمی و اموزشی در اختیار کابران

نکاتی در مورد رژیم غذایی وگان

باید رژیم غذایی وگان را تکمیل کنید

بزرگ ترین نگرانی گیاه خواران ویتامین B۱۲ است که در تقسیم سلولی و حفظ سلول های عصبی حیاتی است. این ماده مغذی تنها در محصولات حیوانی یافت می شود، نه غذاهای گیاهی، بنابراین اگر غذاهای حیوانی مانند سالمون، تن ماهی، مرغ و گاو را نمی خورید، ممکن است دچار کمبود شوید.

اگر نمی‌خواهید یک قرص ویتامین B12 (یا چند قرص، که این کار را انجام می‌دهد) مصرف کنید، راه حل یک غلات غنی شده است. با این حال، تصور نکنید که همه غلات غنی شده هستند. به عنوان مثال، Cheerios حاوی ویتامین B12 نیست، بنابراین باید برچسب ها را بخوانید تا مطمئن شوید که تحت پوشش هستید.

گیاهخواران در معرض خطر کمبود سایر مواد مغذی مانند کلسیم، آهن و اسیدهای چرب امگا 3 هستند، بنابراین بهتر است با یک متخصص تغذیه ملاقات کنید که می تواند نحوه رفع نیازهای شما با غذاها را پیشنهاد دهد یا یک مکمل گیاهی با کیفیت را توصیه کند. 

https://mehranplastic.ir/2023/01/26/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b2%d9%86/

جایگزین های گوشت سالم تر از گوشت هستند

در اینجا خیلی سریع نیست. بسیاری از برگرهای گوشت سدیم زیادی دارند که می تواند فشار خون را افزایش دهد. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند مصرف سدیم را به طور ایده آل به بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود کنید. برخی از برگرهای سبزیجات در راهروی فریزر شما ۶۰۰ میلی گرم سدیم در هر برگر دارند.

مهم نیست که در چه کمپ غذایی هستید، انتخاب غذاهای کامل به جای غذاهای بیش از حد فرآوری شده توصیه های تغذیه ای است که اعمال می شود. بر روی مواد غذایی کامل بدون حیوانات تمرکز کنید، مانند لوبیا، آجیل، غلات کامل و میوه ها و سبزیجات و خود را برای یک رژیم غذایی وگان مغذی آماده خواهید کرد.

حرف آخر در مورد این فرآورده های گوشتی بسته بندی شده: فکر نکنید همه فرآورده های گوشتی وگان هستند.

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که سخت گیر هستید، لازم است این مقاله را مطالعه کنید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.